Jan Kvapil zocschletovice

Oblíbené

40 oblíbených alb 30 oblíbenců

Náš tip

Proměňte svá alba ve fotoknihu!
Ideální jako dárek nebo jen tak na památku.
Levně, rychle, jednoduše.

prompik
Český Krumlov je město v Jihočeském kraji, 22 km jihozápadně od Českých Budějovic. Rozkládá se pod hřebenem Blanského lesa a protéká jím řeka Vltava. Jedná se o turistické a kulturní centrum jižních Čech. Žije zde přibližně 13 tisíc[1] obyvatel.
V minulosti byl Český Krumlov sídelním městem mnoha mocných českých rodů – Vítkovců, pánů z Krumlova, Rožmberků, Eggenbergů a Schwarzenbergů, které cíleně pečovaly o jeho výstavbu a reprezentativní charakter. Český Krumlov byl zároveň hlavním správním centrem Rožmberského dominia a do roku 1918 i Krumlovského vévodství a Dominia schwarzenberského.
Středověké centrum města, které obklopuje meandry Vltavy, je od roku 1963 městskou památkovou rezervací a od roku 1992 je zapsáno na seznamu světového dědictví UNESCO. V roce 2003 bylo městskou památkovou zónou vyhlášeno předměstí Plešivec (jižně od historického jádra). Český Krumlov se stal také dějištěm několika filmů a během roku město hostí řadu kulturních akcí a festivalů.
Kategorie: cestování
více  Zavřít popis alba 
  • 9.8.2019
  • 23 zobrazení
  • 0
  • 00
prompik
Jihočeská zoologická zahrada Hluboká nad Vltavou byla poprvé otevřena pro veřejnost 1. května 1939. Původně vznikla jako součást muzea v sousedním loveckém zámku Ohrada rozhodnutím tehdejšího majitele hlubockého panství Dr. Adolfa Schwarzenberga. V současné době zde na přibližně 4,5 ha plochy nalezlo svůj domov a prostor k životu okolo 300 druhů zvířat v téměř 3000 exemplářích. Zoo se v souladu s tradicí i nadále věnuje především chovu zvířat pocházejících z Evropy a z mírného klimatu Asie a zejména druhů žijících v přírodě České republiky. Nechybí ale ani menší expozice představující faunu i flóru Austrálie, Jižní Ameriky a Afriky.
Kategorie: zvířata
více  Zavřít popis alba 
  • 9.8.2019
  • 31 zobrazení
  • 0
  • 00
prompik
Zámek Hluboká byl původně založen jako strážný hrad v polovině 13. století českými králi a jako královský majetek byl dáván často do zástavy. V držení se zde vystřídalo několik šlechtických rodů. Mezi významné patřili např. Pernštejnové, kteří založili v roce 1490 nedaleký rybník Bezdrev, rozlohou druhý největší v Čechách. Významný šlechtický rod pánů z Hradce zakoupil hlubocké panství v roce 1561. O dva roky později nechali noví majitelé původní gotický hrad stavebně upravit na renesanční zámek. Koncem 16. stol. byl dalším majitelem panství rod Malovců z Malovic, jako protestanti však přišli o majetek v roce 1619 a o čtyři roky později jako náhradu za válečné pohledávky získal panství od císaře Ferdinanda II. Habsburka španělský generál Don Baltazar de Marradas. Od jeho synovce v roce 1661 koupil Hlubokou Jan Adolf I. Schwarzenberg. Schwarzenbergové pobývali na Hluboké do konce roku 1939, kdy poslední majitel Dr. Adolf emigroval před nacisty do zámoří. O svůj majetek definitivně přišli zvláštním zákonem Lex Schwarzenberg v roce 1947. Díky velice dobře spravovanému majetku a rozsáhlým hospodářským aktivitám Schwarzenbergové hlubocký zámek dvakrát stavebně upravili, nejprve počátkem 18. století v barokním stylu, později provedli rozsáhlou rekonstrukci zámku v romantickém stylu nové gotiky v letech 1840 – 1871 včetně úpravy parku a okolní krajiny. Byl přestavěn pod vlivem cest tehdejšího majitele, knížete Jana Adolfa II. Schwarzenberga a jeho manželky kněžny Eleonory, roz. princezny Liechtenstein, do Anglie. Hlavní předlohou projektu byl královský zámek Windsor. Přestavba byla započata podle plánů vídeňského architekta Franze Beera, po jeho smrti pokračoval hlavně v projektování honosných interiérů schwarzenberský stavitel Damasius Deworetzky.

Holašovice byly zapsány na seznam přírodního a kulturního dědictví UNESCO pro své mimořádné architektonické a urbanistické hodnoty, které přetrvaly dodnes v původní podobě. Představují unikátní dochovaný soubor hospodářských usedlostí, které byly stavebně a výtvarně upraveny v průběhu 19. století do specifické podoby tzv. selského baroka, díky čemuž jsou dnes tyto objekty předmětem památkové péče. Unikátní je dosud neporušená forma půdorysného řešení, parcelace i struktura zástavby, která je příkladem vesnického urbanismu z období vrcholné fáze středověké kolonizace.
Kategorie: cestování
více  Zavřít popis alba 
  • 9.8.2019
  • 31 zobrazení
  • 0
  • 00
nitraner
  • duben 2014 až leden 2017
  • 12 zobrazení
  • 0
  • 00
markyta96
XX. podpeperská výstava králíků, drůbeže, holubů, morčat a dalších ukázkových expozic

ZO ČSCH Velká Losenice
více  Zavřít popis alba 
  • 28.7.2019
  • 174 zobrazení
  • 0
  • 00
jakpri
  • 21.7.2019
  • 8 zobrazení
  • 0
  • 00
kruparovaa
  • 5.7.2019
  • 79 zobrazení
  • 0
  • 00
prompik
Údolí Doubravy je přírodní rezervace v chráněné krajinné oblasti Železné hory. Leží severovýchodně od Chotěboře v okrese Havlíčkův Brod.
Řeka Doubrava vytváří na svém horním toku východně od Chotěboře (okres Havlíčkův Brod) pěkné skalnaté údolí. Údolí je od roku 1986 chráněno jako přírodní rezervace.
Skalami sevřené údolí řeky Doubravy začíná u obce Bílek. Doposud klidný, meandrující tok řeky se zde zařezává do ortorul a spadá v následujícím úseku četnými prahy i vodopády až k obci Sokolovec. V horní části tohoto údolí – na úseku 1340 m překonává řeka výškový rozdíl 55 metrů. Skalní výchozy v této části toku Doubravy je možno nalézt zejména na pravém břehu řeky (v souvislosti s ukloněním ploch foliace krystalických břidlic), zatímco na levém břehu jsou častější pozvolné stupňovité skalky.
Kategorie: krajina
více  Zavřít popis alba 
  • 6.7.2019
  • 33 zobrazení
  • 0
  • 00
prompik
Svaté přijímání je pojem, jímž katolická a pravoslavná církev označuje posvěcený chléb a víno, který křesťané přijímají při slavení eucharistie. V katolické církvi se používá chléb nekvašený, tzv. hostie, která se po proměnění označuje jako "tělo Kristovo", "tělo Páně" nebo "eucharistický chléb". Církve vzešlé z protestantské reformace však tohoto pojmu užívají v širším smyslu: označuje se tak celý obřad večeře Páně; tímto i naznačují, že přijímání tvoří celý obřad.
Kategorie: události
více  Zavřít popis alba 
  • 17.6.2019
  • 232 zobrazení
  • 0
  • 00
prompik
Nové zásahové vozidlo bylo dodáno firmou KOBIT na dvounápravovém podvozku s připojitelným předním pohonem a hydrodynamickým retardérem. O pohon se stará 13litrový motor DC13 o výkonu 323 kW, který splňuje emisní normu Euro 5. Převodovka Opticruise je automatizovaná, dvanáctistupňová. Kabina pro mužstvo CrewCab CP28 je šestimístná, čtyřdveřová, vybavená nezávislým naftovým topením a klimatizací. V opěradlech zadní řady sedadel jsou uchyceny dýchací přístroje, mezi nimi jsou náhradní tlakové láhve. Zbývající dva přístroje najdeme mezi sedadly velitele a řidiče.
Ve střední horní části kabiny osádky je umístěna úložná police přes celou šíři kabiny osádky, přístupná je zezadu; ve spodní části je uzpůsobena pro zavěšení páteřové desky.
Přední část kabiny osádky je vybavena lanovým navijákem, pod ním je uchycena asanační lišta. Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.
Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. CAS je určena k přepravě požárního družstva s příslušenstvím potřebným pro provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou. Objem nádrže na vodu je 4000 l a objem 240 l na pěnidlo. Čerpací zařízení THZ 3000 dosahuje jmenovitého průtoku 2 000 litrů za minutu v nízkotlakém a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.
Nástavba je vybavena osvětlovacím stožárem napájeným z elektrického rozvodu vozidla. Stožár lze vysunout do výšky 5 metrů nad úrovní terénu, po uvolnění ruční brzdy se automaticky složí. Celkový světelný tok čtyř reflektorů je 20 000 lumenů.
Osvětlení bezprostředního okolí nástavby zajišťují LED světlomety na obou bocích a v zadní části. Na každé straně zpětných zrcátek jsou umístěny dvě LED světla pro osvětlení zadních náprav vozidla.

Nové dopravní vozidlo Fiat Ducato DA- L1Z s přípojným vozíkem. Toto vozidlo nahradí 36 let starou Avii, která sloužila jednotce dosud a bude využito při zásazích u mimořádných událostí a při evakuaci osob.
Vozidlo je poháněno vznětovým čtyřválcem o objemu 2,3 litru a výkonu 96 kW, s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem kol přední nápravy. Motor splňuje emisní normu Euro 6. Automobil je devítimístný se sedadly ve třech řadách. Všechna jsou orientována ve směru jízdy. Do prostoru osádky se vstupuje posuvnými dveřmi na pravé straně, nákladový prostor je přístupný dvoukřídlými dveřmi na zádi.
Celkové náklady na pořízení vozidla byly 1.144.244, 00 Kč, z čehož částka 1.087.031,80 Kč byla financována spoluúčastí EU
Kategorie: události
více  Zavřít popis alba 
  • jaro
  • 357 zobrazení
  • 0
  • 00

Nebyla nalezena žádná alba.

reklama